Walory zdrowotne batatów

  • Bogate źródło przeciwutleniaczy, chronią przed chorobami serca, wylewem, nowotworami, zapobiegają rozwojowi choroby alzheimera.
  • Jedno z trzech najbogatszych źródeł potasu
  • Niski indeks glikemiczny stabilizuje poziom cukru we krwi
  • Nie zawierają tłuszczów i cholesterolu
  • Wysoka zawartość błonnika
Wartości odżywcze:
Energia 85 kcal
Tłuszcze 0 g
Węglowodany 20,2 g
Białko 1,6 g
Witamina C 2,4 mg
Witamina E 0,2 mg
Witamina A 14,190 µg
Wapń 30 mg
Magnez 25 mg
Żelazo 0,6 mg
Potas 337 mg
Süßkartoffel Schweden/Dänemark

Sposoby na włączenie batatów do Twojego jadłospisu:

  • Pieczone słodkie ziemniaki doskonale nadają się na przerwę obiadową. Zajadaj się nimi z jogurtem waniliowym lub musem jabłkowym z cynamonem.
  • Wkrój kilka kostek do Twojego ulubionego smoothie.
  • Bataty stanowią doskonałe zastępstwo normalnych ziemniaków, a nawet jabłek.

Bataty dla cukrzyków!

Słodkość w nazwie „słodkie ziemniaki” jest myląca. Jak wykazują wyniki badań Delii Hammock (M.S.) bataty to optymalna opcja żywieniowa również dla osób chorych na cukrzycę. Słodkie kartofle zawierają korzystne dla zdrowia substancje, takie jak błonnik, beta-karoten, witamina C, potas, magnez i niezliczona ilość innych substancji roślinnych, z których wiele wykazuje właściwości przeciwutleniające.

Przy wyborze produktów żywnościowych cukrzycy powinni zwracać uwagę na ich niski indeks glikemiczny. Spożycie produktów z niskim indeksem glikemicznym powoduje znacznie wolniejsze uwolnienie glukozy do krwi, a co za tym idzie stabilizację poziomu cukru we krwi. Bataty gotowane w skórkach lub spożywane na surowo (np. w sałatkach) posiadają niską do średniej wartość indeksu glikemicznego. Wartość indeksu glikemicznego batatów gotowanych bez skórek oscyluje w granicach 63 – 66, to wciąż jeszcze znacznie mniej niż w przypadku innych produktów, takich jak np. purée ziemniaczane czy chleb pełnoziarnisty.

Süßkartoffel Schweden/Dänemark