79 | North Carolina Sweet Potatoes

Rocznica: 15 lat sukcesów na rynku europejskim

Producenci batatów z Karoliny Północnej od 2005 roku wspierają handel europejski poprzez szereg działań marketingowych i informacyjnych. To wyjątkowa historia pełna sukcesów!

W ciągu tych 15 lat wielkość eksportu wzrosła o ponad 600%. Dzięki znacznemu polepszeniu dostępności towarów bataty można kupić o dowolnej porze roku w niemal każdym supermarkecie i dyskoncie.

Podaż jest w stanie zaspokajać rosnący od lat popyt na bataty. Można wręcz stwierdzić, że z produktu niszowego amerykańskie bataty stały się modnym warzywem podawanym na co dzień w Europie. Rosnąca popularność batatów sprawiła, że ​​konsumenci, restauratorzy, sprzedawcy detaliczni i producenci żywności nie wyobrażają sobie życia bez batatów.

Liczne kampanie marketingowe realizowane w ciągu ostatnich 15 lat w różnych krajach Unii Europejskiej pozwoliły wykształcić w świadomości konsumentów obraz batata z Karoliny Północnej jako „pomarańczowego superfood”, czyli żywności niezwykle bogatej w składniki odżywcze.

Organizowany corocznie Międzynarodowy Tydzień Batatów stał się uznanym, cieszącym się dużą popularnością wydarzeniem, które stanowi jeden z wielu sukcesów kampanii marketingowych. Tydzień promocji, który odbywa się każdej wiosny w różnych krajach UE, prowadzi do wzrostu sprzedaży nawet o 200% w okresie promocyjnym.

Relacje prasowe, współpraca z influencerami, kampanie w mediach społecznościowych, rozmowy z ekspertami z branży zdrowotnej i sprzedawcami detalicznymi na targach i kongresach, a także ukierunkowane kampanie konsumenckie realizowane między innymi poprzez udział w festiwalach street foodu, przyczyniły się do pasma sukcesów, które odnosimy już od 15 lat.

A końca wciąż nie widać! Branża upraw batatów w Karolinie Północnej zamierza w kolejnych latach opierać się na działaniach, które do tej pory wykazywały swoją skuteczność.